عنوان کامل پایان نامه :

 تعیین مصادیق جنگ نرم در ژئوکالچر جمهوری اسلامی ایران

قسمتی از متن پایان نامه :

مهم ترین و بالاترین سطح فریب، این می باشد که فرد را به خود فریبی بکشانند. گاهی فرد فریب می خورد؛ اما می داند که فریب خورده و چاره ای ندارد.گاهی نیز فرد فریب می خورد؛ اما هر چه کوشش می کنند او را از دایره و تور فریب بیرون بیاورند، امکان پذیر نیست؛ زیرا که نمی خواهد باور کند که فریب خورده می باشد.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

هر فرد، نوعی شناخت و معرفت نسبت به عالم، نسبت به خودو نسبت به روابط با دیگران دارد. وقتی بتوانید وارده حوزه شناختی فرد شوید و مقدمات را فراهم کنید، نتیجه دلخواهتان را هم می گیرید. این کار، چندان پیچیده نیست؛ مثل این می باشد که در شعر؛ وزن و قافیه تعریف کنید و افراد مقابل، مکلف باشند که قسمت دوم را تکمیل کنند! آنها مجبورند در وزن و قافیه مورد نظر شما بسرایند.

در روانشناسی جنگ، بر روی این مبحث مطالعه می کنند که بایستی فهمید سوژه ای که قرار می باشد روی آن کار گردد، چطور می اندیشد؟ بایستی منطق طرف مقابل را کشف نمود تا براساس آن فرد را به نتایجی که می خواهیم، برسانیم یا در منطق و مدل فکری او دستکاری کنیم و در نهایت، نتیجه لازم را بگیریم.

از لحاظ روانشناسی در رسانه ها بشر ها عملاً به عروسک خیمه شب بازی تبدیل می شوند. اوج این مسأله در رسانه های غربی دیده می گردد. اگر رسانه ها خاموش شوند تا مدتها یک «خلاء فکری» شدید در غرب رخ خواهد داد؛ زیرا مردم دیگر نمی دانند چطور بیندیشند و از کدام سبک زندگی تبعیت کنند؛ به ویژه در ایالات متحده آمریکا.

  1. تزریق اطلاعات در خلا تردید

در جنگ نرم ، شخص را به منطقی بودن، کارآمدی و نتیجه بخشی دیدگاه ها و رفتارهای خودش دچار تردید می کنند تا دچار خلا فکری و منطقی گردد و ذهنش نرم و آماده گردد برای پذیرفتن چیزهای دیگری که رسانه رقیب القا می کند؛ مثلا دشمن می گوید: رسانه های شما دروغ می گویند یا همه واقعیت را نمی گویند و براساس منافع خودشان این کار را می کنند، در نتیجه به صحت اقدام رسانه های خودی شکل پیدا می گردد؛ آن گاه دشمنان، منابع رقیب را به سرعت معرفی می کنند.تزریق اطلاعات این گونه صورت می پذیرد.

  1. طراحی ادبیات مناسب با شاکله ذهنی و روانی مخاطب

هر انسانی، ارزشها و شاکله ای ذهنی دارد. اگر مطالبی که دیگران می گویند، تفاوت زیادی با این شاکله ذهنی داشته باشد، بشر، آن را پس می زند. اگر شخص مذهبی، پیامی کاملاً ضد مذهبی دریافت کند، طبیعی می باشد که از همان اول، آن را نمی پذیرد ؛ به همین دلیل دشمن می کوشد پیام مورد نظر ش را با در نظر داشتن شاکله روانی مخاطبان ، طراحی کند (وزیری، 1389؛ ص 26)

از اینرو یکی از مسایل پر اهمیت در نبرد روانی، طراحی ادبیات مناسب می باشد؛ ادبیاتی که ظاهری ارشمند داشته باشد. دشمنان ، ادبیات و ارزشهای ما را منفور و نامطلوب جلوه می دهند ( ذهن مردم هم طبیعتاً به چیزهای نازیبا گرایش ندارد) آن گاه یک ادبیات جایگزین مطرح می کنند و از این راه به مرور زمان بر تمایلات رفتارهای ما تأثیر می گذارند . این گونه می باشد که بعد از مدتی، فرد،دچار عمیق ترین شکل فریب، یعنی خود فریبی می گردد و هرگونه کوشش برای آزاد سازی را، کوشش برای نابودی می انگارد و در نتیجه، مقابل آن می ایستد.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

1-تبیین و تشریح بنیادهای جنگ نرم در ژئوکالچر جمهوری اسلامی ایران

2- نحوه تأثیرگذاری جنگ نرم در ژئوکالچر جمهوری اسلامی ایران

3- ترسیم نحوه شکل گیری جنگ نرم و نحوه مقابله آن برای امنیت کشور

4- ماهیت و حقیقت جنگ نرم

 دانلود متن کامل پایان نامه جغرافیا در لینک پایین صفحه